Paleo Dieta Romania

28Aug/110

LCHF pentru incepatori (III)

Sfaturi

Sugestii pentru micul-dejun

 

 

 

 

  • Ouă şi bacon
  • Omletă
  • Resturile de la cina de aseară
  • Cafea cu frişcă
  • Macrou cu ouă fierte
  • Ouă fierte cu maioneză sau unt
  • Avocado, somon şi crème fraiche
  • Caşcaval cu unt
  • Ouă fierte zdrobite cu unt, ceapă, sare şi piper
  • Brânză brie cu şuncă sau salam
  • Iaurt gras cu nuci şi seminţe (şi poate fructe de pădure)

Prânz şi cină

 

 

 

 

  • Mâncăruri din carne de vită/porc, peşte sau pui cu legume şi sosuri groase. Există multe alternative la cartofi, cum ar fi conopida sau broccoli-ul.
  • Tocăniţe, supe sau salate cu alimente permise.
  • Puteţi găti după cărţi de bucate dacă evitaţi ingredientele bogate în carbohidraţi. Deseori, e bine să adăugaţi grăsimi (unt, smântână etc).
  • Beţi apă sau, din când în când, un pahar de vin (roşu sau alb sec).

Gustări

Când mâncaţi mâncăruri sărace în carbohidraţi şi cu mai multe grăsimi şi ceva proteine, e foarte probabil să nu mai fiţi nevoiţi să mâncaţi la fel de des. Să nu fiţi surprinşi dacă nu veţi mai simţi nevoia să luaţi gustări. Multor oameni le ajung două sau trei mese pe zi. Totuşi, dacă simţiţi nevoia unei gustări, aveţi în vedere:

  • O felie de caşcaval sau şuncă cu o legumă (unii pun unt pe caşcaval)
  • Măsline
  • Nuci
  • O felie de caşcaval
  • Un ou fiert
  • Macrou în sos de roşii

Măslinele şi nucile pot înlocui chipsurile în faţa televizorului. Dacă vi se face foame între mese, înseamnă că, probabil, nu mâncaţi suficiente grăsimi. Nu vă fie frică de grăsimi. Mâncaţi până vă simţiţi sătui.

Mâncatul în oraş

  • Mâncatul la restaurant n-ar trebui să pună prea mari probleme. Puteţi cere înlocuirea cartofilor cu o salată. Cereţi unt la mâncărurile din carne dacă simţiţi că nu vă săturaţi.
  • Kebabul poate fi o mâncare de fast food decentă (dar e de preferat să evitaţi lipia). Hamburgerii sunt o altă variantă mai puţin rea decât altele – şi, evident, evitaţi băuturile răcoritoare şi cartofii prăjiţi şi beţi apă. Topingurile de pizza sunt în regulă, iar cu cât sunteţi mai stricţi, cu atât veţi putea mânca mai puţin din blatul de pizza.
  • Dacă mâncaţi strict zi de zi, e mai puţin grav să faceţi câteva excepţii când sunteţi invitaţi în oraş. Dacă nu sunteţi siguri ce se va servi, puteţi mânca acasă înainte de plecare.

Listă de cumpărături pentru începători

  • Unt
  • Smântână (34%)
  • Ouă
  • Bacon
  • Carne (tocată, cotlet, bucăţele pentru tocăniţe, antricot, file, etc.)
  • Peşte (e de preferat peştele gras, precum somonul sau macroul)
  • Brânza/caşcavalul (de preferat cu conţinut ridicat de grăsime)
  • Iaurt turcesc (10% grăsime)
  • Varză (varză, conopidă, broccoli, varză de Bruxelles etc.)
  • Alte legume ce cresc deasupra solului
  • Legume congelate (broccoli, legume de preparat la wok etc.)
  • Avocado
  • Măsline
  • Ulei de măsline
  • Nuci

Faceţi curat în cămară

Dacă vreţi să vă creşteţi şansele de reuşită, mai ales dacă aveţi pofte şi o mică dependenţă de zahăr, ar fi bine să aruncaţi sau să daţi altcuiva alimentele cu zahăr şi amidon şi produsele dietetice:

  • Dulciurile
  • Chipsurile de cartofi
  • Băuturile răcoritoare şi sucurile
  • Margarina
  • Zahărul în toate formele sale
  • Făina de grâu
  • Pastele
  • Orezul
  • Cartofii
  • Toate produsele pe care scrie „Sărac în grăsimi” sau „Fără grăsimi”
  • Îngheţata
  • Fursecurile, biscuiţi, sticksurile etc.

De ce n-aţi face asta chiar acum?

În loc de cartofi, orez şi paste

  • Conopidă: Rupeţi conopida în bucăţi mai mici şi fierbeţi-le până se înmoaie, cu un vârf de sare. Scoateţi apa, adăugaţi unt şi amestecaţi.

 

 

 

 

 

  • Salată din legume ce cresc deasupra solului, poate şi cu ceva brânză. Încercaţi mai multe feluri.
  • Broccoli, conopidă sau varză de Bruxelles fierte.
  • Legume gratinate.
  • Legume fierte în smântână: vară sau spanac.
  • Conopida gratinată fiartă câteva minute e un bun înlocuitor pentru orez.
  • Avocado

Gustări şi deserturi

  • Mix de nuci şi seminţe
  • Cârnaţi tăiaţi în bucăţele şi cu caşcaval.
  • Legume cu sos dip: castraveţi, ardei, conopidă.
  • Rulouri cu brânză de vaci: înfăşuraţi nişte brânză de vaci într-o felei de salam, şuncă sau o felie lungă de castravete.
  • Măsline

Sursa: www.dietdoctor.com

Va urma...

 

Comentarii (0) Link-uri (0)

Nu există comentarii.


Lasa un comentariu

Niciun link.